Reacties

Reacties op de Voorstelling Koning zonder Kroon

Wat hebben we genoten vanmiddag van de Koning zonder Kroon, van de muziek, van jullie spel, van het publiek! Wat 'n prachtige composities, grappige, mooie teksten, aanstekelijk enthousiasme! Ik heb natuurlijk een ceedeetje gekocht, maar als er een dvd komt, hoor ik het graag. Op de terugweg vanmiddag schoot me een grappig, wellicht te vreemd idee te binnen: zou het geen leuk idee zijn om volgend jaar, tijdens de feestelijkheden bij de inauguratie van Koning Willen-Alexander, de koning en zijn gezin te verrassen met jullie voorstelling? Weliswaar hebben de drie A'tjes het ongetwijfeld heel goed, maar ze zullen het leuk vinden! Afijn, ik wilde het idee toch ff 'gedropt hebben'; je weet maar nooit wat er nog van kan komen. Ik wens jullie héél veel plezier met de komende optredens en ..als jullie nog een tenor zoeken...
Han de Breet

Wij vonden de voorstelling geweldig!! Dank jullie wel ook namens de kinderen. Waarvan de jongste de hele voorstelling juf Sylvia heeft gezocht :-) Zo heeft ieder er op zijn of haar manier naar gekeken!
Ilse Klaassen

Van harte gefeliciteerd met jullie Amateurkunstprijzen. Wij wensen jullie verder heel veel succes.
Marianne van Dolen,
Secretaris Almeers Opera en Operette Gezelschap

Jee, wat hebben jullie er weer een bijzondere voorstelling van gemaakt, met alom beweeglijkheid en mooi zingen. Prachtig gedaan. Bijzonder genoten van de muziek; heerlijke bezetting en zo mooi en perfect gespeeld. Leuke, verrassende wendingen; ik zag Tycho naast mij regelmatig in de lach schieten; super! Ook leuk dat jullie zo heel dichtbij kwamen om te zingen, Tycho vond het ook leuk dat jullie zo aan z'n trui kwamen 'peuteren' haha.
Complimenten voor wat jij, Tinka mogelijk maakt !!
Kortom: heel erg genoten en ik hoop dat jullie net zo succesvol mogen spelen als met Tovernacht.
Nel en Tycho Meertens

Via deze weg wil ik jullie nog even laten weten dat ik het een hele leuke voorstelling vond met veel leuke en mooie liedjes en een lief en duidelijk verhaal (met boodschap ;-). Inspirerend dat door actie te ondernemen, deze voorstelling voor elkaar is gekomen gekregen en alles (uiteindelijk) op z'n plek is gevallen. Top!
Reineke Reiffers

Afgelopen zondag 9 december hebben wij het Toneelstuk Koning zonder Kroon mogen bewonderen. Wat een fantastisch muziek spektakel. Prachtig en meeslepend gezongen.
De kinderen, (en ouders) zaten op het puntje van hun stoel. Geweldig hoe jullie hen ruim 3 kwartier hebben geboeid met het verhaal over de koning die zijn kroon verloren was. De vrolijke en interactieve liedjes waren erg mooi gezongen. Vele enthousiaste reacties van onze patientjes. Geweldig dat jullie deze voorstelling hebben gegeven voor de kinderen van het Lucas Andreas ziekenhuis.
Marlous de Gee, verpleegafdeling kindergeneeskunde Lucas Andreas Ziekenhuis.

 

Reacties op de Voorstelling Tovernacht

Januari 2011

Zaterdag 8 januari speelde Sprankel & Blos de mooie winterse voorstelling Tovernacht voor onze kinderen van Zonnehuizen Zeist. Op de vloer van de Rafaelzaal werd een sprookjesachtig decor opgebouwd. Rond 15.30 was de zaal goed gevuld met de kinderen, maar ook met medewerkers en hun eigen kroost. Toen iedereen een plekje rondom het decor had gevonden, begon de voorstelling. Het prachtige verhaal over de zoektocht van een eenzame man naar vriendschap was aandoenlijk maar zeker ook grappig. De jongste kinderen op de voorste rijen bleven ademloos kijken naar spelers en muzikanten. Maar ook de andere kinderen kregen volop aandacht van wanneer de spelers al dansend en zingend langs de stoelen kwamen. Het was een leuke voorstelling met gelukkig een goed einde. De reacties van groepsleiding en kinderen waren heel positief. Wij hopen dan ook zeker Sprankel & Blos weer terug te zien met de nieuwe voorstelling die nu in de maak is!
Agnes van Wakeren, Zonnehuizen Zeist
 
Nogmaals hartelijk dank voor jullie optreden.
Zoals gezegd hebben onze clienten ieder op zijn of haar manier genoten van de voorstelling.
De combinatie van zang, muziek en materiaal hield ieders aandacht er tijdens de hele voorstelling bij, de combinatie van al deze activiteiten was niet te druk, de voorstelling straalde rust en warmte uit, wat voor onze doelgroep; volwassen mensen met een ernstige verstandelijke beperking, net zo belangrijk is als de boodschap van de voorstelling. Wij hopen dat jullie nog een keer terugkomen.
René Langeslag, Triade
 
Vanmorgen was ik met mijn kinderen en kleinkinderen bij een geweldige voorstelling in het theatertje BinnensteBuiten, waar Sprankel en Blos een voorstelling gaf voor kinderen. Het was een geweldige voorstelling, waarin prachtig gezongen en heel goed geacteerd werd. Bepaald professioneel en de kinderen, ook de kleine Geke van bijna 2, vonden het prachtig. Maar ook de volwassenen hebben van de winterse vertelling genoten. Mijn complimenten.
Annemarie Jorritsma
 
Op zaterdag speelde Sprankel en Blos een ontroerende voorstelling voor kinderen van het Parkhuys. Deze kinderen maken een moeilijke tijd door omdat een van de ouders ziek is. Stil en vol verwondering gingen ze helemaal op in het verhaal en dat haalde hen uit de spanning van alledag. Ook menig volwassene pinkte een traantje weg.
Namens alle gasten van het Parkhuys: hartelijk dank voor deze fantastische middag!